“WebRTC yayın Ant Media Server’da ölçeklenebiliyor mu?” Bu soruyu son zamanlarda oldukça fazla alıyorduk ve artık bu soruya cevap verme zamanı geldi. “Evet WebRTC yayınları Ant Media Server ile ölçeklenebilir”.  Diğer bir tabirle bir yayını milyonlarca kişi az gecikmeli olarak izleyebilir. Bu özellik belli bir süredir çalıştığımız v1.4 ile geldi. Bu sürümde performans iyileştirmeleri, uyumluluk ve alt yapısal iyileştirmeler yapıldı. Ayrıca v1.4 branch da yeni bir kaç özellik de alt versiyonlarda yayınlanacak ve sonrasında 1.5 versiyonu geliyor. Şimdi v1.4 de olan yeniliklerden kısaca bahsedelim.

Ölçeklenebilir WebRTC Yayınları

Ant Media Server’da RTMP ve HLS yayınları için cluster yeteneği v1.3 itibaren var. Bu versiyonda ise WebRTC yayınları için cluster yeteneği geldi.  Biraz daha açıklamak gerekirse  origin sunucu , yani yayını alan sunucu,  WebRTC yayınını uç sunuculara gönderebilmekte ve uç sunucular yayınları izleyicilere göndermektedir. Bu konudaki ciddi bir nokta ise şöyle Ant Media Server gelen canlı yayını multi-bitrate yayınlara çevirerek izleyicilere internet hızlarına uygun kalitedeki yayını göndermektedir. Ölçeklemek önemlidir. WebRTC yayınları v1.4 ile ölçeklenebilir. 1

WebSocket Performans

WebSocket uç nokta adresleri ve alt yapısı değişti. Bir önceki versiyonda kullanılan WebSocket alt yapısında performans problemleri olduğu için böyle bir değişikliğe gidildi. Yalnız yine de bu versiyonda eski WebSocket uç nokta adresleri kullanımda olup v1.5 de kaldırılacaktır.

Yeni WebSocket uç nokta adresleri şöyle

ws://SERVER_ADDR:5080/WebRTCApp/websocket

güvenli formatda ise şöyle

wss://SERVER_ADDR:5443/WebRTCApp/websocket

Gördüğünüz gibi önceki versiyonda açılması gereken portlara(8081, 8082) artık gerek yok. Zaten kullanılan HTTP(5080) ve HTTPS(5443) portları ile WebSocket bağlantıları yapılabilmektedir.

Safari, Chrome, Firefox, … ile Uyumluluk

Ant Media Server mobil ve masaüstü internet tarayıcıları ile uyumlu olarak çalışabilmektedir.  Safari, Chrome, Firefox, Opera ve Edge  tarayıcılarında hem yayın yapılabilmekte ve hem de izlenebilmektedir. Ayrıca  iOS ve Android’deki tarayıcılar ile de uyumludur.  Bu arada yeri gelmişken ifade edelim. NVIDIA GPU ile yayınlar çapraz kodlanabilmektedir(transcode). GPU desteği için bu dökümantasyonu inceleyebilirsiniz..

Ölçeklemek önemlidir. WebRTC yayınları v1.4 ile ölçeklenebilir. 2

iOS ve Android Natif WebRTC SDK

iOS ve Android natif WebRTC SDK hızlı bir şekilde WebRTC mobil uygulamanızı geliştirmek için hazır. Ayrıca yıllık lisans alan kullanıcılara Android ve iOS SDKleri bedava sağlamaktayız.

iOS and Android WebRTC SDKWeb panel iyileştirme , Senkronizasyon, İzleyici İstatistikleri, vb.

Yukarıda anlattığımız özelliklerin yanında bu versiyonda küçük bir sürü iyileştirme yapıldı.  Web Panel’de, kaynak kodların kalitesinde belli kriterler yakalandı ve hata çözümleri yapıldı. Statik kod analizi için sonar cloud ve CI/CD için ise Travis ve Gitlab kullanmaktayız.  Git repolarına gönderilen her kod kalite ve CI/CD kontrollerinden geçmektedir. Ant Media Server Software Quality

 

Şimdilik bizdeki gelişmeler özetle böyle, eğer Ant Media Server ile ilgili soru sormak istediğiniz bir konu olursa lütfen contact@antmedia.io  adresine yazabilirsiniz.

 

 

Kategoriler: Duyuru